Tablice reklamowe – najważniejsze rodzaje

Reklama jest dźwignią handlu – tak mówi popularne przysłowie. Patrząc na dzisiejszy świat, trudno się z tym nie zgodzić. Największe korporacje wydają na reklamę różnego rodzaju miliony, a mniejsze firmy również nie mogą się bez niej obejść, jeżeli chcą przyciągnąć uwagę konsumentów. Jednym z najbardziej tradycyjnych nośników reklamy są tablice reklamowe. Warto przyjrzeć się im nieco lepiej.

Podział tablic reklamowych ze względu na wielkość

Tablice reklamowe podzielić można ze względu na wielkość. Najbardziej rzucają się w oczy oczywiście wielkoformatowe billboardy, na których umieszcza się reklamy doskonale widoczne z dużych odległości. Ich cechą charakterystyczną jest to, że skierowane są do odbiorców w ruchu, na przykład jadących samochodem. Reklama umieszczona na tablicy powinna więc przyciągać uwagę i przekazywać najważniejszą informację w bardzo krótkim czasie.

tablica reklamowa

W użyciu są jednak też tablice w znacznie mniejszym formacie. Mogą być one umieszczone na fasadzie budynku, albo przy wejściu do sklepu. Popularne są tablice reklamowe wolnostojące. Cechą mniejszych tablic jest to, że skierowane są do odbiorców, którzy mogą poświęcić więcej czasu na zapoznanie się z treścią. Na takich tablicach często umieszcza się reklamy zawierające bardziej szczegółowe informacje.

Materiał, z którego wykonane są tablice

Billboardy to zazwyczaj duże konstrukcje, wykonane ze stali i betonu. Czasem spotyka się też przenośne billboardy stalowe. Dużą popularnością cieszą się też takie, wewnątrz których umieszczone zostało oświetlenie. Na tablicach takich umieszcza się najczęściej reklamę nadrukowaną na półprzezroczystych banerach. Większość tablic wielkoformatowych ma jednak zewnętrzne oświetlenie. Mniejsze tablice – na przykład szyldy reklamowe – wykonuje się z PCV, pleksi albo dibondu. W ostatnim czasie w coraz częstszym użyciu są tablice elektroniczne, wykonane z różnorodnych materiałów – szkła, metali i tworzyw sztucznych.

Zwykłe, elektroniczne i interaktywne tablice reklamowe

Zwykłe, statyczne tablice reklamowe są cały czas w powszechnym użytku. Jednak dzisiejsze możliwości technologiczne sprawiają, że coraz częściej używa się też innych rozwiązań. Reklamy mogą być na przykład wyświetlane na ekranach LCD w dużym formacie. Ogromną zaletą takich tablic jest to, że konkretna reklama może być na nich wyświetlana tylko przez określony czas. Często na tablicach elektronicznych wyświetla się różne reklamy zamiennie. Ciekawym, nowoczesnym rozwiązaniem są elektroniczne tablice interaktywne, wyposażone w dotykowy ekran.